ř.854 reko ř.852‚ 853

Vítejte na stránce fotozeleznice.websnadno.cz v sekci ř.854 reko ř.852‚ 853

Motorové vozy řady 854 jsou řada motorových vozů společnosti České dráhy. Vozy vznikly modernizací vozů řad 852 a 853, provedenou společností Pars nova Šumperk. Prototypová modernizace byla provedena v roce 1997 na voze 853.030, který nově získal označení 854.030. Posledním vozem, který prošel modernizací, byl v roce 2006 vůz 853.021 (nově označen 854.021). Spolu s předposledním vozem 854.027 však byly modernizovány pouze částečně a opatřeny historizujícím nátěrem. Po vyřazení z provozu by měly být zachovány jako historická vozidla. Provozní pracovníci každý vůz „pokřtili“ vlastním jménem, které má obvykle napsané nad pravým světlometem na obou koncích, např. Emilka, Vendulka, Edita atd. Hlavním prvkem modernizace vozů se stala náhrada původního zastaralého a nespolehlivého dieselového motoru KS 12 V 170 DR za nový od firmy Caterpillar 3412 E DI-TA. Vozy jsou dále vybaveny mikroprocesorovým řídícím systémem INTELO Maxi 114 firmy Lokel (umožňuje provoz s řídicími vozy řady Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795), Z rekonstrukcí byly motorové vozy většinou předávány zpět do dep, odkud byly na ni přistaveny. Vozy tak byly původně dislokovány pouze v depech v Praze-Vršovicích a Trutnově. Postupem času bylo však přistoupeno i k předávání některých vozů jinam.

Označení řady 854
Výrobce Vagónka Studénka
reko: Pars nova
Rok výroby 19681970
reko: 19972006
Vyrobeno kusů 50
V pravidelném provozu ano
Míst k sezení/stání 48/50
Délka přes nárazníky 24 790 mm
Max. rychlost 120 km/h
Hmotnost 50,3 t
Uspořádání pojezdu B´ 2´
Motor Caterpillar 3412 E DI-TA
Výkon 596 kW
Maximální tažná síla 80 kN
Přenos výkonu hydrodynamický
Vznik rekonstrukcí z řady 852 a 853
Přezdívky katr, hydra

Zdroj informací: Wikipedie